Τα νεύρα μου, τα χάπια μου κι ένα ταξί να φύγω!!

Η αδελφή μου λέει πως γεννήθηκα ...θυμωμένη!


Να είναι ορμονικό, να είναι αστρολογικό, να είναι "απλώς" ψυχολογικό;


Ίσως να είναι και κληρονομικό!
Από τη γιαγιά μου που έχει πεθάνει χρόνια τώρα θυμάμαι έντονα την εικόνα της, στο μπαλκόνι του παλιού σπιτιού να πιάνει ψιλή κουβεντούλα με έναν ... αόρατο συνομιλητή!
Ακολουθώντας τα γονίδια,
έχω μαλώσει, έχω βρίσει, τα έχω πει έξω από τα δόντια,
απευθυνόμενη στο ...σιωπηλό ακροατή μου!
Έχω θυμηθεί όποιον με έχει ενοχλήσει, με έχει πειράξει, με έχει αδικήσει!


Στην περίπτωση που έχω λόγο να θυμώνω...
αν δεν εκφράσω τον θυμό μου στην ώρα του, αυτός δειλιάζει, οπισθοχωρεί, διαπραγματεύεται, μοιράζει ευθύνες, οργανώνεται εναντίον μου!
Όταν επεξεργάζομαι τον θυμό, αυτός συρρικνώνεται σε μέγεθος, καταπιέζει την ένταση του και μεταμορφώνεται (όπως όλα τα ανέκφραστα συναισθήματα), σε θλίψη, η θλίψη σε κατάθλιψη και πάει λέγοντας!

Όταν τον εκφράζω ,
αντίθετα αισθάνομαι ενοχές γιατί δημιούργησα μία άβολη κατάσταση,
η οποία με φέρνει μπροστά στον φόβο
να αντιμετωπίσω το φόβο μου,
τον οποίο κατάφερνα επιμελώς να αποφεύγω για πολύ καιρό!
Φόβος να χαθεί η έθραυστη ισορροπία, φόβος να μην ξέρω πως να διεκδικήσω το δίκιο μου, φόβος να μην είμαι αρεστή και αποδεκτή, φόβος να χάσω τα ...κεκτημένα μου, φόβος να μείνω μόνη !

Ανήκω δυστυχώς κι εγώ στην κατηγορία των ατόμων που έχουμε εκπαιδευτεί με μεγάλη επιτυχία στην άρνηση του θυμού μας και στην αντικατάσταση του από επιφανειακή ηρεμία, δήθεν ανωτερότητα, παθητική επιθετικότητα και πολλά ...ψυχοσωματικά συμπτώματα!


Αυτά τα τελευταία είναι ένα τίμημα που έχω πληρώσει πολύ ακριβά!



Συμπέρασμα: Θυμώστε! Κάνει καλό στην υγεία!

9 cast a spell...:

Coffeemug είπε...

Μπορώ να κλείσω μια θέση να μας κάνει σεμινάριο η αδελφή σου;
Νομίζω ότι απλά πρέπει μια μέρα να κάνεις το βήμα, να πεις ότι είναι να πεις. Δεν χρειάζεται να τα κάνεις λαμπόγυαλο. Ηρεμα και ωραία να πεις αυτό που θέλεις. Εχω καταλήξει πάντως στο συμπέρασμα ότι δεν χάνεις τα κεκτημένα σου, ειδικά αν το κάνεις με λίγο διπλωματικό τρόπο που να ταιριάζει στην περίσταση. Πάντως από το να κάνεις την πάπια και κανείς γύρω να μην γνωρίζει ότι εσύ βράζεις, δεν οφελεί. Δεν δίνεις το μήνυμα που θέλεις στον απέναντι σου.
Κι εγώ αποφεύγω σαν το διάολο το λιβάνι, τις προστριβές, αλλά τελικά τι εισπράττει ο άλλος; Οτι όλα καλά, όλα ρόδινα. Είναι έτσι;

Μaya είπε...

coffemug,
αν και έχω διδαχθεί να κάνω ακριβώς το αντίθετο, έχω παρατηρήσει ότι όταν έχεις δίκιο να θυμώνεις και το εκφράσεις χωρίς υπερβολές όχι μόνο δεν χάνεις τα κεκτημένα σου αλλά έχεις και επιπλέον οφέλη, σε όλα τα επίπεδα!

Global Greek είπε...

Maya καλημέρα, κι εγώ αν με πιάσουν οι μαύρες, μπαίνω στο αυτοκίνητο, βάζω δυνατή μουσική και πατάω μια τσιρίδα αααααααααααα. Καλημέρα και καλές εκτονώσεις :-)

Μάγισσα Κίρκη είπε...

"Δεύτερέ μου εαυτέ πήγε μεσάνυχτα κι αύριο ξυπνάς πρωί, στο κρεβάτι σου τώρα" είπα σιωπηρά!

Η τρελή είπε...

Η Global μου το πήρε από το στόμα....!
Βάλε μια στριγγλιάααααααααα και θα νιώσεις καλύτερα!
Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν κάνει καλό η συσσώρευση θυμού....σε κανέναν!
Καλησπέρα!

ΥΓ. Σου είπα πως μπερδεύτηκα με τον τίτλο????? αχχααχαχαχαχαχαχχα!

Μaya είπε...

θαυμάσια η ιδέα σας αλλά στην περίπτωση μου υπάρχει ένα μειονέκτημα.
ως εκπαιδευτικός μιλάω πολύ,
τόσο που έχω ραντεβού με ωρυλά γιατί πάλι βράχνιασα!
και θυμωμένη και μουγγή δεν λέει!

Αστρο - Συμμορίτες είπε...

Ο θυμός είναι εποικοδομητικός κατά περίπτωση.
Ολα είναι θέμα ισορροπίας.
Αν ο θυμός γίνει εποικοδομητικη λύση τότε όλα καλά.
Συνήθως οι Ταύροι φημίζονται για το μόνιμο θυμό τους.
Σε άλλες περιπτώσεις ο θυμός είναι αρνητική ενέργεια.
Μέτρον άριστον!
Την καλημέρα μας.

Η τρελή είπε...

Υπάρχει κι η "νοηματική" γλώσσα....με χειρονομίες...!
ααχχαχαχααχαχ

Μaya είπε...

Αστροσυμμορίτες, είμαι Λέοντας. Στον ταύρο ο Β. Δεσμός!

τρελή,
χα, χα, χα!
θα χειρονομήσω για να μην χειροδικήσω!